КОНКУРСНИЙ МАТЕРІАЛ У ВИГЛЯДІ ЕСЕ

Узагальнення досвіду роботи

Конкурсний матеріал у вигляді есе

Формування іміджу сучасного навчального закладу, що працює в режимі розвитку, в умовах функціонування  міського  освітнього округу
      
Ключ до освітнього росту і розвитку – це насамперед бажання керувати процесом змін
М. Фуллан

     Ставши керівником однієї з найбільших шкіл Сокальщини, з першого дня зрозуміла відповідальність за те, що робиться у стінах наймолодшого закладу освіти, бажаний образ якого будував кожен її першокласник, кожен батько, громада міста. І це було відповідально. Приходило розуміння того, що той бажаний найкращий результат «формування сучасної школи» прийдеться досягти разом із педагогічною командою, лідером якої я змушена стати, спільними зусиллями відділу освіти і громади, довіру яких потрібно заслужити.  А з часом приходило розуміння того, що я повинна ставати модератором нових ідей, разом з колективом будувати школу, яка відповідатиме вимогам стрімких змін в освіті. Вже перший досвід переконував, що розвиток школи є результатом спільної роботи педагогів, батьків, громади. Тому колективу під моїм керівництвом необхідно багато працювати для того, щоб бути привабливими для інвесторів, викликати почуття довіри у батьків. Так формувалося моя професійне завдання - необхідність бути лідером освітніх ініціатив, господарем, менеджером, дипломатом. 
      Сьогодні я з великою гордістю представляю на конкурсі «Директор року» сучасний навчальний заклад Сокальського району  - «Сокальський НВК «ЗШ І-ІІІст. №4 – ліцей». Презентую свою школу з твердим  переконанням про існування позитивного іміджу закладу, що працює в режимі розвитку. Участь у конкурсі педагогічної майстерності оцінюю, як найкращу можливість позиціонування найбільших досягнень школи, можливість зробити самооцінку кожному з напрямків її діяльності, ще раз накреслити перспективи розвитку. Добре розумію відповідальність за його результати перед шкільною родиною. Та переконана, що мій імідж сучасного керівника буде створювати імідж справі, яку ми спільно творимо. 
    З 2008 року, коли було створено Сокальський освітній округ, а далі впроваджено профільне навчання, в умовах зменшення рівня народжуваності, завищених вимог батьків до вибору кращої школи для своєї дитини,  природно виникла необхідність використати усі можливі внутрішні  ресурси, зусилля усіх учасників навчально-виховного процесу, зовнішні зв’язки, оминаючи внутрішні та зовнішні загрози, які завжди існують у системі освіти та, враховуючи пріоритети освітньої політики держави, району, освітнього округу,   розпочато роботу щодо створення позитивного іміджу сучасної школи. Це мала стати школа  конкурентноспроможна, інноваційна, приваблива для різних соціальних категорій батьків та учнів.
    Так, в рамках проекту «Лідери освітніх ініціатив» виникла ідея реалізувати проект самооцінювання наявного іміджу школи та на основі його результатів було розпочато роботу над проектом «Створення іміджу навчального закладу, що працює в режимі розвитку».
    Почали з усвідомлення того, що настав час вибрати пріоритети розвитку (профіль навчання, пріоритетні напрямки позакласної та виховної роботи, додаткові освітні послуги), накреслити власний почерк роботи з професійного розвитку вчителя і знайти своє місце в  окрузі. Основне завдання, яке ставили і ставимо перед собою, - створити оптимальну модель рівного доступу до якісної освіти для дітей нашого міста та прилеглих сіл. 
    Працюючи над програмами, проектами інноваційних змін школи, все більше переконувалися, що створений позитивний імідж нашого закладу – це мрія для доброго вчителя, розвиток соціального партнерства, привабливість для інвесторів, довіра та підтримка батьків, підвищення конкурентноспроможності.  Стратегія побудови зовнішнього та внутрішнього іміджу школи стосувалася усіх напрямків її функціонування - управління, навчально-виховного процесу, виховної та позакласної роботи, створення умов для здобуття освіти дітей з особливими потребами, методичної роботи, матеріально-технічного та навчально-методичного забезпечення, інформаційного простору тощо.
     Це есе стане творчою самооцінкою опису результатів реалізації стратегії побудови іміджу такої школи, яку я маю честь очолювати сьогодні і яку вважають  одним з найкращих закладів освіти району.
Стратегія 1. Імідж школи із сучасною  моделлю управління
     Сучасний етап розвитку освіти характеризується соціальним замовленням на гуманізацію стосунків у освітньому процесі, що зумовило активну розробку нової управлінської парадигми, заснованої на суб’єкт-суб’єктній взаємодії керівника і керованих систем. Та перехід шкільної системи з режиму функціонування в режим розвитку неможливий без змін у системі управління. Тому прагнемо реалізувати державно-громадське, стратегічне, адаптивне, інтерактивне управління розвитком закладу.
    Необхідність вивчати соціальне замовлення, а в умовах фінансової нестабільності – залучати додаткові матеріальні ресурси, а ще - постійна потреба використати додаткові інтелектуальні вкладення у розвиток закладу - зобов’язали сформувати нову державно-громадську модель управління школою. Сьогодні у школі працюють такі органи самоврядування : загальношкільні збори, рада школи, батьківські комітети, рада профілактики, загальні збори колективу, педагогічна рада. Методична рада школи формує модель роботи з професійного розвитку та бере активну участь в атестації вчителів, рада з інноваційного розвитку виробляє стратегії участі в інноваційних проектах та  координує роботу з їх реалізації.
    За останні роки вдосконалено учнівське самоврядування. Сьогодні – це участь учнів школи у роботі регіонального парламенту, функціонування УРС «Лідер» серед старшокласників та «Козацької республіки» як органу самоврядування молодших школярів. Реклама школи здійснюється завдяки вдалій PR - політиці, наприклад: про  функціонування закладу, орієнтованого на співуправління з громадою, свідчить стендовий ряд у фойє школи «Державно-громадське управління».
     Батьки та соціальні партнери школи - учасники моніторингових досліджень результатів роботи школи.
      Системне планування розвитку школи, побудоване на основі  розвитку освіти регіону та державних тенденцій, спонукає проводити  комплексну самооцінку роботи школи , враховуючи  наявні ресурси  та розробити  стратегію управління.
      Адміністрація спільно з радою школи проводить самооцінку діяльності закладу, використовуючи інструмент моніторингу усіх напрямків роботи школи. Щорічно проводиться дослідження «Соціальне замовлення – ресурс розвитку школи». Останнє дослідження показує, що щорічно зростають такі показники привабливості школи: можливість займатися спортом та здоров’язберігаюче середовище (28%), можливість вивчати на профільному рівні фізику, математику (23%), цікава виховна система та  традиції (19%), професійний колектив, добре відношення до учнів (36%), чесність та відкритість управління (28%). За останні роки зросло бажання вивчати польську мову (багато випускників шкіл округу здобувають освіту у Польщі), тому на 15% зріс показник «Євроінтеграційні традиції. Можливість вивчати польську мову».
     Стратегічними документами, які визначають розвиток закладу, є Програма розвитку Сокальського освітнього округу, Програма розвитку школи (2012-2017рр). Короткотривалі стратегії розвитку визначають річний план та цільові проекти, які стосуються впровадження інновацій («Обдарована дитина», «Школа сприяння здоров’ю», «Майданчик інновацій», «Виховна програма»), навчальні, соціальні, виховні проекти, які реалізують учні та вчителі.
     В управлінні школи  як керівник, так і весь колектив використовує стратегію побудови цілей та змісту діяльності на основі місії школи :«Формувати здорову, творчу, ініціативну, духовно та інтелектуально розвинену особистість, яка займає активну громадянську позицію і шанує національні звичаї, традиції та обряди». Науково-методична  проблема школи: «Переорієнтація  процесу навчання і виховання на розвиток особистості учня, формування його основних компетентностей шляхом підвищення ефективності праці кожного вчителя та широкого впровадження інформаційно-комп’ютерних технологій у навчально-виховний процес та управління навчальним закладом» - основна ідея науково-методичної роботи педагогів; національне, правове, здоров’язберігаюче виховання – пріоритети виховної роботи; фізико-математичний, спортивний профілі, навчання підприємництва, вивчення польської мови, навчання дітей з особливими потребами -  пріоритети навчально-виховного процесу; євроінтеграція, журналістика, музейна справа, спортивно-оздоровча робота – пріоритети позакласної роботи (останню вважаємо основним засобом надання додаткових освітніх послуг).
     Адміністрація школи спільно із практичним психологом працює над вирішенням проблеми формування команди однодумців, готовності колективу до впровадження інновацій (за результатами останніх досліджень 69% колективу готові до впровадження інновацій, 26 – готові, але потребують формування певних професійних компетентностей).
     Управлінське конструювання моделі інноваційної діяльності школи – сучасне завдання управління. Тому дозволю собі оцінити власний стиль управління як демократичний,побудований на партнерстві, взаємоповазі, довірі.
Стратегія 2. Імідж закладу сприяння здоров’ю
      Створення умов для збереження і розвитку здоров’я дитини – одне з пріоритетів розвитку освіти, задеклароване в національній доктрині розвитку освіти. Матеріально-технічна база, оновлена в  результаті участі в проекті «Рівний доступ до якісної освіти», дозволила ще у 2003 році відкрити спортивний профільний клас. У 2006 році заклад переміг в обласному проекті «Школа сприяння здоровю»,а у 2009,ставши знову переможцем, отримав гранд 30 тисяч гривень на оновлення спортивного інвентаря.  З 2010 року школа увійшла у Всеукраїнську мережу шкіл сприяння здоровю, а у 2012 році отримала статус Школи олімпійської освіти.
      За останні 10 років створено сучасну спортивну базу і сьогодні це: два спортивні зали, тенісний зал, два тренажерні зали, басейн, стадіон, надвірний тренажерний майданчик, надвірні майданчики з твердим покриттям та для пляжного спорту, сучасний спортивний інвентар,кабінет ЛФК.
    У школі вироблена  оригінальна модель спортивно-оздоровчої та профілактичної роботи, проводяться сучасні спортивні заходи для учнів школи, округу, району. За останні роки збільшено види спортивних змагань шкільної спартакіади, проводяться малі олімпійські ігри, «Старти надій», «Олімпійське лелеченя», змагання з плавання «Веселий дельфін». Педагоги школи мають кращий досвід з організації спортивно-оздоровчої роботи серед вихованців ГПД, організовують пам’ятні турніри з багатьох видів спорту, традиційні та нетрадиційні спортивні розваги.  У практику роботи впроваджуються  комплексні програми щодо формування в учнів навичок здорового способу життя :«Рівний — рівному», «Життя на роздоріжжі. Твій вибір», «Молодь за здоровий спосіб життя».
     Заклад є центром роботи з професійного розвитку вчителів основ здоров’я, фізичної культури, тренерів. Тут працюють Школа професійного становлення вчителів фізкультури, семінар-практикум вчителів основ здоровя, творчі групи керівників шкіл учасників проекту “Школа сприяння здоровю”, творча група із створення електронних кабінетів (“Фізкультура. 5 клас”, “Основи здоровя. 5 клас”), проводяться майстер-класи  “Використання нестандартного обладнання під час занять спортом”, “Використання елементів гопака на уроках фізкультури”,  “Проведення спортивних заходів під час занять ГПД”. Досвід роботи представлений на обласному семінарі голів РМО вчителів фізкультури “Презентація системи  фізкультурно-оздоровчої та спортивної  роботи» у травні 2013р.
      Візитною карткою закладу є музей «Спортивна слава Сокальщини». Єдиний такий музей на Західній Україні із змістовними та цінними виставковими матеріалами, які є результатом  дослідницької та пошукової роботи дирекції, вчителів фізкультури, учнів, занесений до реєстру Львівського обласного центру краєзнавства, екскурсій і туризму учнівської молоді, за два роки існування прийняв шанованих гостей, за чотири роки проведено екскурсій для близько тисячі відвідувачів. Наш музей є місцем збереження спортивних традицій та моніторингу досягнень юних та відомих спортсменів Сокальщини. Сьогодні розвиваємо нові  напрямки музейної справи - музейна  педагогіка,  спортивна журналістика. Віртуальна подорож музеєм можлива для гостей сайту школи, створюється блог музею.
     У школі навчається 15 дітей-інвалідів. З дітьми, які навчаються  на індивідуальній формі навчання, практикуємо альтернативні форми проведення занять: тренінги, робота над творчими проектами, екскурсії тощо. У 2012 році  школі створено  кабінет для індивідуального навчання, де за допомогою пісочної терапії, арт-терапії відбувається стимуляція вербальної і невербальної активності  учнів, формування навичок позитивної комунікації, що допомагає дитині в оволодінні навчальною програмою. Для дітей з особливими потребами є спеціальний підхід до занять у воді - гідрокінезотерапія. Сьогодні заклад має в арсеналі спортивної бази кабінет лікувальної фізкультури. Індивідуальні та групові заняття проводяться на профілакторі Євмінова, в сухому басейні. Під час занять використовується аромотерапія, музикотерапія з елементами сенсорики. Плануємо до кінця навчального року створити сенсорну кімнату. Вважаємо, що рання соціальна реабілітація дітей з особливими потребами – це перший крок на шляху їхньої інтеграції в суспільство. І сьогодні можемо відзначити позитивні результати роботи з інтеграції дітей з особливими потребами у навчально-виховний процес:діти з діагнозом ДЦП оволоділи навчальною програмою, повністю адаптувалися в учнівському колективі, їх фізичний розвиток завдяки регулярним  заняттям  наближається до норми; діти з розладами спектру аутизму та синдромом Дауна  завдяки новому підходу до занять за індивідуальною формою  почали  зв’язно розмовляти, соціально адаптувалися та оволодівають програмою навчання у 1 та 4 класах .Окрім цього, заняття в кабінеті ЛФК (вправи на профілакторі Євмінова та в сухому  басейні) використовуються для дітей з порушенням постави, для проведення уроків фізкультури і профілактики захворювань опорно-рухового апарату як в учнів, так і в учителів.
    Організовано цілу систему заходів з підтримки психічного здоровя вчителів і учнів.
     Динаміка зменшення дітей, які належать до спецгрупи та мають проблеми із здоров’ям, впливає на те, що 35% батьків вибирають наш заклад саме тому, що тут дбають про здоров’я. Це тільки один із позитивних результатів щорічного моніторингу стану здоров’я.
Стратегія 3.  Імідж закладу з рівним доступом до якісної освіти
     Вибір напрямку профілю навчання у 2009 році здійснювався з врахуванням соціального замовлення, виходячи з потенціалу колективу та наявної бази, досвіду навчальних досягнень. Та основним аргументом у виборі профілю, для мене, як для голови ради округу, була необхідність реалізації єдиної освітньої політики – створення у місті можливості забезпечити усі напрямки профільного навчання. Обрали пріоритетною природничо-математичну освіту на виконання державної освітньої реформи. Внаслідок реорганізації школи у НВК «ЗШ І-ІІІст. –ліцей», у 2009 році ми відкрили ліцейний клас фізико-математичного профілю. Системна робота з популяризації профілю (створення нових кабінетів фізики та математики, здійснення кадрової політики, проведення широкої рекламної кампанії, впровадження традицій особливої відзнаки ліцеїстів) допомогла нам досягти динаміки збільшення учнів, які прагнуть навчатися у ліцейному класі та зрушити процес міграції учнів у школах міста. Впроваджуємо сучасні форми профільного навчання, створили систему науково-дослідної діяльності ліцеїстів. Допрофільна підготовка реалізується через курси та факультативи з профільних предметів, роботу творчого об’єднання юних математиків МАН, окружного факультативу з математики, систему позакласної роботи з фізики та математики, проведення окружних олімпіад. У 2013 році започатковано практику Літніх наукових шкіл для учнів 8-9 класів округу. Моніторинг результатів навчальних досягнень ліцеїстів  показує динаміку збільшення.
Стратегія 4. Імідж школи розвитку компетентної особистості
     Зміни в суспільстві вимагають від школи формування компетентної особистості випускника з досвідом соціальної практики, навиками самоосвіти. Це зобов’язало модернізувати позакласну роботу у школі. В рамках виконання програми «Обдарована дитина» за останні 4 роки є значні зміни у системі роботи з обдарованими дітьми. У школі працюють наукове товариство «Едісон», інтелектуальний клуб “Що? Де? Коли?”, правозахисний центр, створена система позакласних заходів з розвитку лідерства. Ще з 2009 року активно розвивається шкільна журналістика (шкільну газету «Четвертинка» читають учні округу, відвідувачі сайту, деякий час у школі створювалася окружна газета «Палітра СОО»), розвивається радіо-, тележурналістика. Музейна справа інтегрує в собі заходи з розвитку інформаційно-комунікативних та науково-дослідних навиків. Конкурс учнівських талантів «Школа, родина, моя Україна…» презентує результати роботи з розвитку творчих здібностей. У школі є традиції проведення майстер-класів з народних ремесел та мистецтв. Велика увага приділяється позитивній мотивації, розвитку та стимулюванню обдарованих учнів: ведення портфоліо досягнень, рейтингова оцінка, персональні виставки, участь в благодійних аукціонах, обрання «Учня року», іменні премії та спеціальні відзнаки. Розвитку інформаційно-комунікативних навиків сприяють веб-квести, Інтернет-олімпіади.
    На базі школи вже більше 5 років працює окружний факультатив з польської мови. Учні школи вивчають педагогіку та основи психології. Як результат участі педагогів школи в українсько-польському проекті - проводяться тренінги з розвитку молодіжних ініціатив та навчання основ підприємництва.
    Заходи в рамках проекту «Протидія торгівлі людьми» сприяють розвитку правозахисного, громадянського досвідів.
Стратегія 5. Імідж школи з євроінтеграційною орієнтацією
    В час великої уваги до євроінтеграційних аспектів у системі освіти приємно констатувати те, що перший Євроклуб в районі був створений у нашій школі. Сьогодні таке об’єднання дітей та молоді з назвою «У серці Європи» має вироблені цінності, пріоритети розвитку, власні традиції (проекти “Віртуальна Європа”, «Європа-квест»,«Європейська перлина», Тиждень Європи, випуск інформбюлетеню «Вікно в Європу», семінари – практикуми «Сторінками Конституції Європейського союзу», туристичний брейн-ринг «Євро-тур»,  дискусії серед старшокласників з проблем євроінтеграції. Євроклуб школи  - учасник форуму Євроклубів,   Всеукраїнської Євро-олімпіади, проекту «Єврофест – 2014», ряду телекомунікаційних проектів, має досвід міжкультурних обмінів, паломництва.
     Даний напрямок у школі постійно еволюціонує: з 2009 року у школі вивчається курс «Євростудії» та працює міжшкільний факультатив з польської мови; вже декілька років діє програма обміну  школярів в рамках фундації Роберта Шумана «Разом до Європи» та проекту «Молодь у дії»; укладені угоди про співпрацю з Жешувським університетом та школами Польщі; з 2012 року педагоги школи – учасники українсько-польського проекту «Шкільна академія підприємництва». Нові перспективи розвитку Євроклубу можливі при входженні школи до Європейської мережі шкіл сприяння здоров’ю, а перемога у конкурсі «Відкритий світ» дозволить проводити міжнародні веб-конференції, брати участь у дистанційних європейських школах.
Стратегія 6 : Імідж школи з сприятливим  виховним середовищем
    Планування виховної роботи на основі моніторингу виховання дозволило модернізувати систему виховної роботи та зберегти виховні традиції школи. У виховній програмі школи задекларовано пріоритети виховної системи - національне, правове та здоровязберігаюче виховання. Виховні справи у школі організовує учнівська організація УРС «Лідер» спільно з досвідченими класними керівниками. Школа пишається тим, що вчитель Грева Оксана стала лауреатом обласного та учасником Всеукраїнського турів конкурсу «Класний керівник року». Система виховних справ у школі містить цілий арсенал заходів з національного виховання. Школа має власну дієву модель правовиховної роботи (є призером обласного конкурсу на кращу модель правовиховної роботи). Індивідуального почерку надають особливі  справи та досягнення у системі виховання:  Школа ЮІР, кращі традиції КВК, майстер-класи з народних ремесел, волонтерство, благодійні акції, соціальні проекти, акції  (акція «Зроби школу кращою»,  «За чисте довкілля» та ін..), Дні  професійного самовизначення. Старшокласники співпрацюють з громадськими організаціями «УНСО-ПЛАСТ», «Молодь Христові», «Молода Просвіта», благодійними фондами «Карітас», «Червоний хрест». Імідж нашої школи визначають і існування культу колективних традицій, і організація сімейних свят.
Стратегія 6. Професійний імідж педагогічного колективу.
      Демократизація суспільства та динамізм розвитку системи освіти вимагають формування іміджу педагога. Ми виробили стратегію створення позитивного іміджу педколективу школи: від формування корпоративної культури до іміджу професійного колективу. Бо розуміємо те, що як би не був професійно підготовлений учитель, він просто зобов'язаний постійно вдосконалювати свої особистісні якості, створюючи, таким чином, власний імідж. В умовах, коли сформувалася нова концепція методичної роботи  в процесі функціонування освітніх округів, ми виробили  власну модель роботи з професійного розвитку вчителя. Крім системи заходів з реалізації науково-методичної проблеми, у школі організовано методичний супровід усіх ділянок роботи, працює творча група із створення авторських програм з профільного навчання математики, факультативного курсу «Основи педагогіки». Можемо назвати наш заклад центром методичної роботи в окрузі, бо тут функціонує окружний медіа-центр,  семеро вчителів  школи є керівниками ОМО, троє - керівниками РМО, 25% вчителів працюють в творчих групах. На базі школи працюють творчі майстер-класи та проводиться ціла система методичних  заходів для вчителів фізкультури. Візитною карткою колективу є районний клуб педагогічної майстерності «Творчий неспокій» ім. Василя Сухомлинського, який працює над  проблемою «Інтеграція педагогічних ідей В. Сухомлинського та сучасних технологій навчання». Керівник клубу Пинка Н.М. – учасник Всеукраїнської науково-практичної конференції «Творчий вчитель-обдарований учень», переможець Всеукраїнського конкурсу «Первоцвіт», володар відзнаки «Флагмани освіти і науки України», автор творчих та наукових публікацій у фаховій пресі. 100% вчителів школи володіють комп’ютерними навиками, працюють над створенням «електронних кабінетів», активно використовують мережеве спілкування з учнями. Вчителі школи мають досвід впровадження сучасних технологій навчання, сьогодні колектив працює над впровадженням  компетентнісно орієнтованого підходу до навчання.
    За останні 5 років 6 педагогів школи - призери та лауреати обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року». У портфоліо методичних перемог – перша позиція в районі з результатами конкурсу молодих педагогів «Надія»,», призери районних методичних конкурсів на кращі навчальні кабінети, кращі моделі методичної роботи, кращі електронні презентації – у 2012-13 н.р.  У цьому навчальному році це перше  рейтингове місце серед ЗНЗ Сокальського району по шкалі «Методична робота».
     Дирекція школи практикує кваліметричну оцінку професійних досягнень  кожного вчителя та висвітлює результати на сайті школи. Таке безперервне відстеження професійного рівня і дає можливість прогнозувати і стан професійної компетентності, і зміст методичної роботи.
Стратегія 7. Імідж школи, відкритої до змін.
     Розуміємо те, що одним із стратегічних ресурсів розвитку школи є інноваційна діяльність, участь у сучасних проектах. Для дирекції -  це мотивація вдосконалення управління, для колективу – сучасна форма професійного зростання, для учнів – нові можливості навчання, розвитку чи здобуття соціального досвіду, для школи – додаткові ресурси, як навчально-методичні, так і фінансові чи матеріальні. За останні 5 років школа стала учасником багатьох інноваційних проектів: Всеукраїнського проекту “Протидія торгівлі людьми” (2010-2012рр.); Українсько-польського проекту «Лідер освітніх ініціатив» (2012р.) ,українсько-польських проектів  « Ініціативна молодь – регіональна система підготовки тренерів з підприємництва для української системи освіти», «Шкільна академія підприємництва” (2012-2013рр.);  обласних проектів «Школа в музейному просторі»,  «Посилення спроможності педагогів у забезпеченні дієвої профілактики ВІЛ/СНІДу, протидії стигмі та дискримінації». У 2013 році заклад став переможцем обласного конкурсу мікропроектів на тему «Медіакультура округу ». Мріємо долучитися до Національного проекту «Відкритий світ», плануємо взяти участь в проектах «Медіа-освіта» та «Освіта для сталого розвитку».
    Вже три роки школа працює як майданчик інновацій (у системі методичної роботи району так називають опорні школи з впровадження інноваційних технологій) з проблеми «Моніторингова політика як засіб стратегічного розвитку школи”. Дирекцією школи реалізується програма моніторингових досліджень за напрямками: моніторинг якості знань, моніторинг результатів індивідуального навчання, моніторинг здоров’я вчителів та учнів, моніторинг виховання, моніторинг результатів роботи з обдарованими дітьми (ведення індивідуальних портфоліо досягнень учнів та портфоліо школи), моніторинг професійних досягнень педагогів (за кваліметричною шкалою), моніторинг результатів  іміджевої політики (дослідження «Соціальне замовлення» та ін.), моніторинг виконання програм та планів. Моніторингова діяльність супроводжуються психолого-педагогічними дослідженнями.
Стратегія 8. Імідж сучасного закладу.
    Свого часу район взяв участь у проекті  на отримання гранту Світового банку “Рівний доступ до якісної освіти». Тоді наша школа, як опорна, отримала компютерну техніку, оновлено кабінети фізики, біології, математики. Як переможець ІІ етапу конкурсу «Школа сприяння здоровю» школа могла придбати спортивний інвентар. За кошти районного бюджету встановлено шатровий дах, зроблено ремонт роздягалень,  побудовано майданчик з штучним покриттям , обладнано тренажерні зали, побудовано тренажерне містечко.  Як результат співпраці з фондами, громадськими організаціями,  батьками, завдяки старанням вчителів  обладнано музей, навчальні кабінети з профільних предметів, зроблено сучасний ремонт фойє, обладнано кабінет лікувальної фізкультури. Кошти, вилучені з оренди приміщень, дозволяють нам проводити ремонт спортзалу,  басейну.  
       У попередні роки отримували  фінансову підтримку з районного бюджету, допомогу відділу освіти. Проблема недостатнього фінансування школи  гостро відчувається сьогодні. Тому сьогодні працюємо над збереженням існуючої бази.   Використовуємо усі можливі ресурси політики фандрайзингу (участь в проектах, залучення спонсорських коштів, надання приміщень в оренду)  та співпрацю з батьками, щоб підтримувати та оновлювати базу школи.
Стратегія 9. Імідж центру освітньої політики Сокальського округу.     
    Сокальський НВК «ЗШ І-ІІІст. №4 – ліцей» - це опорна школа, центр округу. Тут працює рада округу, окружна методична рада; формується освітня політика округу. На базі школи проводимо методичні заходи для педагогів округу:  Клуб молодих педагогів Сокальського округу, медіа-центр, відкритий для самоосвіти вчителів округу. Якраз зараз, у перші дні грудня, ми організовуємо окружні педагогічні читання «Використання творчої спадщини Великого Кобзаря: педагогічний аспект». Для обдарованих учнів організовуються окружні олімпіади та конкурси, у цьому навчальному році плануємо проведення окружної конференції «Юний науковець року». Школа  надає освітні послуги учням шкіл округу – це можливість відвідувати спортивні секції, плавання, займатися у тренажерних залах, музейні уроки спортивної слави, окружні факультативи з математики та польської мови.
     На базі школи зосереджує свою роботу Окружний психолого-педагогічний пункт (практичні психологи, вчителі-логопеди, соціальні працівники), які надають послуги учням, вчителям, батькам шкіл округу. На базі школи працює сучасний логопедичний кабінет. Послугами кімнати лікувальної фізкультури, як і спортивною базою школи, мають право користуватися школи освітнього округу.
      Розумію особисту відповідальність за створення оптимальної моделі управління процесами, що відбуваються в окрузі, згуртування директорів шкіл заради здійснення єдиної освітньої політики -  щоб разом створювати умови для рівного доступу дітей до якісної освіти.
Стратегія 10. Імідж школи з відкритим інформаційним простором.
     Різними шляхами будуємо комунікації між школою і адресними групами, бо зацікавлені в позитивній та об’єктивній оцінці. Сформоване правило PR-політики школи «Забезпечити взаємозв’язок оптимальних відносин школи і громадськості, абсолютна чесність тих, хто займається управлінням, популяризація кожної миті шкільного життя як засіб формування  довіри батьків до школи» зобов’язує нас шукати альтернативні форми популяризації досягнень школи. Сучасні ІКТ  технології та розроблені РR – кампанії (популяризація шкільної газети «Четвертинка», публікації на сторінці «Вісті з округів» районного часопису «Голос з-над Бугу», трансляція роликів про школу у період вступної кампанії, дні відкритих дверей, участь у міських заходах та презентація своєї рекламної продукції, робота сайту школи, блогу директора та вчителів) створили відкритий простір школи. Працюємо за принципом відкритості у прийнятті рішень, висвітленні проблем, популяризації досягнень. Інформаційний простір, який розшириться завдяки проекту «Відкритий світ», дозволить нам розширювати межі спілкування. Завдяки такій відкритості  наша школа отримує  державно-громадську експертизу.
Стратегія 11.  Наявність довгострокової освітньої стратегії – позитивний імідж школи.
     У славній книзі «Революція в навчанні» є вислів Алана Кея: «Єдиний спосіб передбачити майбутнє – це створити його». Не має меж вдосконалення школи, як інноваційного  освітнього закладу. Ми переконані, що важливо не те, яке місце займає наш заклад у системі освіти району, а напрям , до якого ми прагнемо, бо рушійна сила конкуренції – прагнення нововведень. Сьогодні заявляємо про себе, як школа, що працює в режимі розвитку Для цього постійно працюємо над виробленням стратегій розвитку з врахуванням реального стану школи, наявних ресурсів, державних реформ, нововведень у системі освіти району. У плані розвитку школи на наступні роки задекларовані такі завдання: входження у європейську мережу Шкіл сприяння здоров’я, інформатизація та участь в проекті «Відкритий світ», оновлення медіа-центру та запровадження курсів з медіа-освіти, розвиток сучасних форм допрофільної та профільної освіти, відкриття Центру здоров’я, реалізація започаткованого проекту «Корпоративна культура закладу», розвиток спортивної журналістики, реалізація ряду соціальних, виховних проектів, участь у телекомунікаційних проектах,  вдосконалення системи науково-дослідної роботи, розвиток дистанційного навчання учнів, реалізація проекту «Моніторинг ключових життєвих компетентностей: кваліметрична модель». Ставимо перед собою завдання матеріально-технічного розвитку школи, а саме: заміна вікон і дверей, утеплення фасаду школи, заміна вентиляційної системи в басейні, поповнення бази школи сучасною комп"ютерною технікою. Мріємо про введення нових штатних одиниць: фізичний реабілітолог, медична сестра, масажист. Для покращення харчування - вітамінізація та введення дієтичного харчування  за рахунок спонсорів. Прагнемо, щоб наша школа стала школою високої гуманістичної, правової  та демократичної культури, творчої активності і спрівпраці в створенні європейської школи з природничо-математичними та спортивно-оздоровчими пріоритетами, школою соціального досвіду, орієнтованою на європейські цінності, альма-матір’ю освідчених, компетентних, здорових  випускників.
     Такі зміни можливі при покращенні фінансової ситуації в регіоні, активній участі закладу в проектах, мудрій співпраці з потенційними спонсорами, спільній роботі усього колективу школи.  Можу задекларувати і власну місію у розвитку школи – втримати імідж -  лідер освітніх змін.
Основна стратегія. Позитивний імідж школи – високі досягнення учнів.
      «Найкращий імідж для школи – досягнення її учнів» - проста та зрозуміла істина. Портфоліо досягнень учнів за останні 5 років сягає тисячі показників. Найбільше пишаємося такими: ІІ місце на Всеукраїнському етапі олімпіади з трудового навчання, ІІІ  місце в  обласній олімпіаді з математики, призери обласної Інтернет-олімпіади, призери заочної олімпіади з фізики Львівського національного університету ім. І.Франка. Команда школи – призер обласного КВК ЮІР, обласного фестивалю «Молодь обирає здоров’я». Вже декілька років  похідна чота є кращою в районі. 
….Найбільше пишаємося спортивними досягненнями: чемпіон України з баскетболу серед школярів, бронзові призери Чемпіонату України з баскетболу, призер  обласної олімпіади  з фізкультури. Команда школи виборола  ІІІ місце в обласних змаганнях фізкультурно-оздоровчого патріотичного фестивалю «Нащадки козацької слави», І місце у чемпіонаті області з баскетболу;  І місце в обласних змаганнях  «Тато, мама, я – спортивна сім’ я», призери спортивних змагань « Козацький гарт»; За час роботи школи багато випускників закінчило інститути і працюють тренерами і вчителями фізичної культури. Пишаюся досягненнями з багатоборства свого сина Родіона, вчора випускника школи, а сьогодні -  студента спортивного вузу.
     І на завершення. Сьогодні школі не просто – мінімальне державне фінансування, зниження статусу вчителя, невідповідність ідей освітніх наук та практики, а поряд з тим зростають соціальні стандарти та вимоги до школи, яка зобов’язана надавати якісні освітні послуги. Світ, де житимуть наші діти, змінюється в чотири рази швидше, ніж наші школи. Має проблеми  і наш заклад, як внутрішні,так і зовнішні – такі, які відображають соціально-економічний стан держави. Про них кожен директор школи може говорити довго.
     Однак, попри всі проблеми, вважаємо, що закладу вдалося зайняти власну нішу у розвитку Сокальського освітнього округу, створити сучасну модель управління, задекларувати школу  як сучасний заклад з профільним навчанням, широкою системою позакласної роботи, додатковими освітніми послугами, сприятливим виховним простором, професійним колективом, сучасною матеріально-технічною базою, здоров’язберігаючим освітнім простором , відкритим для громади.
        Але поряд з тим  розуміємо,що завдання, які стоять перед нами у плані розвитку школи відповідно освітніх реформ, завдання, які ставить перед нами відділ освіти, а головне – вимагає час,можна вирішити тільки шляхом співпраці усього педагогічного колективу, відділу освіти, громади міста.
      Думаю, не має ідеального рецепта керування, керуюся власним– постійний пошук.  Переконана у тому, що директор школи – ключова фігура оновлення освіти. Від його діяльності залежить не тільки позитивний імідж школи, але і доля освіти. Прагну розвиватися як вчитель та управлінець. Працюю в режимі вдосконалення управлінської діяльності. Розумію важливість своєї діяльності як голови ради округу, бо маю уособлювати освітній менеджмент у межах округу, стимулювати розвиток округу як освітньої системи, вирішувати локальні завдання та разом з керівниками шкіл району формувати державну політику в галузі освіти. Стараюся бути добрим стратегом, носієм організаційних змін, прикладом відданої праці, лідером колективу школи, колективу директорів округу та району. Знаю точно, якою має бути «Школа моєї мрії» та вірю, що буду працювати у ній.


Немає коментарів:

Дописати коментар